Ana Sayfa
Önsöz
Hayatı
Düşünce Tarihi
Rönesans
Güzel Sözler
Defterler1
Defterler2
Çizimler
Resimler
Kaynakça

 


SANTA MARIA DELLA NEVE MANZARASI (10)

 
Gençlik döneminin ilk önemli yapıtıdır.  Üzerinde yapıldığı günün  tarihi vardır: 5 Ağustos 1473. Hacimler ve mekan, sisler ve gölgeler güçlü bir dinamizmle gösterilmiştir. Çi-zim yanlızca canlandırmakla kalmamakta, aynı zamanda sanatsal, şiirsel ve bilimsel bir araş-tırmanın sentezini betimlemektedir.  Doğal temanın içerisine bir şatonun (Larchiano şatosu olabilir) perspektifini, Fucchechio bataklıklarının görsel etkisini, Monsummano volkanik dağının ufuktaki silüetini eklemiştir. Kayıkların, ağaçların ve diğer nesnelerin biçimsel özelliklerine ilgi duymamakta, daha çok algıladıklarını çizmeye çalışmaktadır.  Işığa ve gölge-ye yeni bir duyarlılık kazandırmıştır.  Manzaraya yoğunluk ve saydamlık vermek amacı ile bir takım taramalar yapmış, adeta  ağustos ayında kar yağabileceği izlenimini vermek istemiştir (5, 6, 9).

eonardo, daha bu ilk manzara çizimi ile hem resim sanatına teknik ve desen anlamın-da yeni bir yorum getirmekte, hem de atölye arkadaşlarını ve ustasını aştığını göstermektedir (5, 9).   

 





SAVAŞÇI (10)

Leonardo' nun bu çizimi hocası Verrocchio' ya ait bir alçak kabartma heykeline çok benzeyen ortak ayrıntılar içermektedir.  Resmin mi heykele, heykelin mi resme bakılarak ya-pıldığı anlaşılamamıştır (5, 9).

 





ELLER VE KOLLAR ÇALIŞMASI (28)
 



 
 


KEDİLER (23)
 





SAVAŞ ARABASI (10)

Leonardo bu araba taslağını zamanın yolcu arabalarından esinlenerek yapmıştır. Notla- rında arabanın iki yan tarafında da düşmana tehlike yaratabileceğini  belirtmiştir.

 





VITRUVIEN ADAMI (10)

Leonardo' nun en meşhur çizimidir.  Romalı mühendis ve mimar Vitruvius' un üçün-cü kitabında tanımladığı insan vücudunun oranlarını, Milano' lu Cesare Cesariano çizmeye çalışmıştı.  Ancak adamın ellerini ve ayaklarını normalden büyük yapmak zorunda kalmıştı. Oysa Leonardo' nun çizimi Vitruvius' un tarifine tıpa tıp uymuştu:  “İnsan bedeninin merkezi göbektir.  Eğer bir insan sırtüstü yatıp ellerini ve ayaklarını ileri uzatırsa göbeğini merkez alan bir pergelle daire çizildiğinde el ve ayak parmaklarının ucu bu daireye değecektir.  Aynı şekilde göbeği bir karenin köşegenlerinin kesişme noktasında kalacaktır.” (5, 6, 7, 9)

 



 
 


UCUBE KAFASI (10)
 
Ortada profilden görülen meşe yaprağından çelenkli adam pozitif düşünceyi, etrafın- daki çirkin ve acaip görünümlü adamlar ise kötülüğü simgeliyor (6, 9). 
 





SFORZA HEYKELİ TASLAĞI (31)  

Sforza atlı heykeli için yaptığı ilk taslaklardan biri olup şaha kalkmış atın dinamizmi-ni mükemmel betimlemektedir.

 





CHIANA VADİSİNİN KUŞ BAKIŞI GÖRÜNÜMÜ (10)

Cesare Borgia için yaptığı bu haritanın askeri amaçla hazırlandığı tahmin ediliyor. Siena (en altta)  ve çevresindeki kalelerin her biri teker teker işaretlenmiş ve altlarına isimleri yazılmış (5, 9). 
 



 
 


IMOLA ŞEHİR PLANI (15)

Böyle akıl almaz ayrıntılar içeren bir şehir planı o tarihe kadar kimse tarafından yapılmamıştı (5, 6, 7, 9).
 





ORANLAR (10)
 





SAVAŞ ARABASI VE TANK (21)
 



 
 


CENİN (33)
 





PARAŞÜT(36)

 





BOYUN VE OMUZLAR (10)
 



 
 


KEMİKLER (34)
 





OMUZ  KASLARI (24)
 





KAFATASI (10)
 



 
 


ŞNORKEL (11)
 





UÇAN MAKİNE (29)

 





MANCINIK (35)
 



 
 


UÇAN MAKİNE (29)
 





ISABELLE D' ESTE' NİN PORTRESİ (30)