Ana Sayfa
Önsöz
Hayatı
Düşünce Tarihi
Rönesans
Teknikleri
Resimler
Sözlük
Kaynakça
Alka.com.tr

 
       
TEVRAT’TAN SAHNELER
     

Sistina Şapeli’nin tavanın köşelerinde Eski Ahitten yani Tevrat’tan sahneler vardır. Hepsi de bir şiddet olayı içermektedir.
Davud ve Goliath adlı bu tabloda İsraillilerin savaşçısı Davud iri Filistin savaşçısı Goliath’ı yendikten sonra başını kesmiştir. Kahramanın öldürücü darbeyi vurmadan önce kılıcını kaldırışını görürüz. Beınce resmin en etkileyici kısmı Davudla Goliath’ın güç ve zayıflığı simgelemesidir. Davud’ta iman gücü varken Goliath inançsızlığı temsil ettiği için zayıftır.

   

 

     
TEVRAT’TAN SAHNELER 1
     

Tevrat’a göre Babil kralı Nabukadnezar Holofernes adlı komutanını Judith adlı kraliçenin hüküm sürdüğü Bethulia adlı şehri fethetmek için yollamıştır. Judith de kuşatmada Holofernes’in karargâhına hizmetçi kılığında girip korumalara içki ikram ederek onları sızdırmış, Holofernes uyurken de onun kafasını kesip bir tepside hizmetçisinin yardımıyla çıkarmıştır. Eserde Holofernes’in kesik kafasının Michelanglo’nun kendi portresi olduğu öne sürülmektedir. Bence bu resimde en etkileyici öğe hikâyenin anlatım biçimidir. Judith ile hizmetçisinin arkalarına bakarak sessizce çıkmaları çok gerçekçi betimlenmiştir.

   
       
TEVRAT’TAN SAHNELER 2
     
Bir Pers krallığında vezir olan Haman kralı ülkedeki bütün Musevileri öldürmesi için ikna etmeye çalışınca kralın Musevi karısı Ester Haman’ın öldürülmesini ister. Böylece Haman ve on çocuğu çarmıha gerilir. Michelangelo’nun Haman’ın Cezası adlı bu resminde merdivende iki gencin Haman’ı göstererek konuştukları görülür. Michelanglo figürün fiziğini yine abartıp eserinin daha çarpıcı olmasını sağlamıştır. Haman’ın çizilmesi zor  pozisyonu- nu anatomik açıdan çok gerçekçi yapılmıştır.    
       
SİSTİNA ŞAPELİ’NİN TAVANI
     

Resim yapmayı sevmediğini söyleyen Michelangelo 1508 yılında Sistina Şapeli’nin tavanını boyama işini istemeyerek kabul eder ve resim tarihinin en önemli eserlerinden birini yapmaya başlar. Rönesans’ın bütünlüklü mekân anlayışına karşı çıkıp öyküyü sahne sahne resmetmek istemiştir. Tavanda üç tane öykü vardır. Birincisi kemer altlarındaki İsa’nın ataları ile ilgili olan bölümdür. İkincisi Yedi Peygamber ve Beş Kadın Kâhin’i kapsar. Üçüncüsü ise ortada bulunur. Yaradılış kitabının üç öyküsü dokuz sahnede anlatılır. Michelangelo kurulan iskelenin üzerinde yatar vaziyette tavandaki resimleri çizmiştir. İlk fresk Nuh’un Sarhoşluğu’dur. 1510’da kısa bir kesintiye uğrayan çalışması 1512’de bitmiştir.

   
       
MİNOS
     

Son Yargı adlı resmin sağ alt köşesinde cehennem zebanileri ve onların başı Minos görülür. Resimde arka planı kırmızı olan 2 yerden biridir. Michelangelo zebanileri Dante’nin kitabındaki tasvirlere göre resmetmiştir. Zebanilerde insanlar gibidir betimelnmiştir ama yüzlerindeki ifade korkutucudur.

   
SAYFA : < 1 >