Ana Sayfa
Önsöz
Hayatı
Düşünce Tarihi
Rönesans
Teknikleri
Resimler
Sözlük
Kaynakça
Alka.com.tr

 
       
UMUT TESPİHİ
     

Burada bir ruhun yeryüzünden ayrılmış olan iki ruhu tespihle gökyüzüne çekerken görmekteyiz. Ruhları çeken adamın duruşu çok iyi resmedilmiştir. Ayağının sabitlenişi, ağırlığın dizlere verilmesi figürde denge oluşturmaktadır. Çekilen iki ruh ise yukarı umutlu bir ifadeyle bakmaktadırlar.

   

 

     
LANETLİ
     

Cehenneme inen bu figürün en önemli tarafı duruşundaki ve yüzündeki ifadesidir. İzleyici lanetli bu insandan çaresizlik, korku ve telaş izlenimlerini alır. Çevresini yılanlar gibi zebaniler sarmıştır. Bulutun altında ise başka bir ruh asılıdır. Hepsi birlikte aşağı, cehenneme doğru, ağırlıklarıyla çökmektedir. Bu da Dante’nin bir yorumudur. Kötü ruhlar ağırdır cehenneme çöker, iyiler ise hafiftir yükselir.

   
       
NUH’UN SARHOŞLUĞU
     

Tevrat’ta üzüm bağları olan Nuh’un sarhoş olup çıplak yattığı anlatılır. Resimde Nuh’un oğulları Yafes ve Sam onun başını örterken görülmektedir. Michelangelo kahramanlarını heybetli gösterdiği için Nuh’un yapılı olarak betimlenmiştir. Sistina Şapeli’nin girişteki ilk freskidir.

   

 

     
TUFAN
     

 Nuh ve ailesini gemiye binerken gösteren bu resimde iyi bilinen Nuh Tufanı anlatılmaktadır. Karada kalan insanlar inanmayanları temsil ettiği için çok durgun betimlenmişlerdir. Nuh’un gemisi bir mabede benzetilip insanları inanmaya yönelten kilisyele bağdaştırılmıştır. Deniz de vaftiz suyunun sembolüdür. Nuh’un gemisine, yani inanmaya başlayan insanlar burada günahlarından arınırlar.

   
       
SAYFA : < 2 >