Ana Sayfa
Önsöz
Hayatı
Düşünce Tarihi
Rönesans
Teknikleri
Resimler
Sözlük
Kaynakça
Alka.com.tr

 
       
DAVUT
     

Eser Tevrat’ta sözü edilen kahramanı temsil eder. Floransalıların çağdaşlığını ve gü-cünü de yansıtır. 1501-1504 yılları arasında yapılmıştır. Günümüzde birçok kopyası olan bu dev heykelin farklılığı Michelangelo’nun tüm diğer eserleri gibi mermerden yontulmuş olma-sıdır. Floransa’da Galleria dell’ Accademia’ da bulunur.
Michelangelo bu heykelinde yine anatomide ne kadar usta olduğunu göstermiştir. Davut’un elindeki damarlar, kol ve bacaklarındaki kaslar anatomi atlaslarındaki gibidir. Yüz ifadesi karşıdan bakınca belli olmasa da figürün asık suratı, çatık kaşlı ciddi yüzü ve endişeli bakışları kahramanın duygularını başarıyla yansıtır. Tevrat’a göre Davut Goliath adlı dev savaşçıyı ona taş atarak öldürmüştür. Michelangelo’nun eserinin sağ elinde bu yüzden bir taş vardır. 
Helenistik Dönemdeki eserlere çok benzer. Davut’un heykeli adeta eski Apollon heykellerini andırır. Duruşlar, ağırlıkların dağılımı, kol hareketleri ve başların bir yana çevrilmesi benzer noktalardır. Davut heykelinde figür ağırlığını sağ bacağına vermiştir. Bu yüzden de Michelangelo bacağa destek olsun diye arkada duran ağaç dalını koymuştur. Apollon heykelinde de ağırlık sağ bacaktadır, fakat sanatçı bacağın sağ tarafında duran bir nesneden figüre destek vermiştir. Apollon’ un omuzundan sarkan pelerine benzer  kumaş parçası Davut heykelinde de mevcuttur.
Her iki heykel de gençliği ve gücü simge- ler.
Helenistik heykellerle Michelangelo’nun eserlerini karşılaştırırsak usta sanatçının nelerden ilham aldığını fark edebiliriz.

   

 

     

DÜNYANIN YARADILIŞI

     

Bu resimde tanrı yeryüzünü sudan ayırmaktadır. Âdem’in yaratışındaki gibi meleklerle birlikte uçarmış gibi betimlenmiştir. Çevresinde dalgalanan tanrının ve resmin heybetini arttırmaktadır. Tanrının elleri dışarıya doğru açılmıştır. Bu resimde doğaüstülük oluşturur ve izleyicinin resimde tanrının gücünü görmesini sağlar.

   
       
DÜNYANIN YARADILIŞI 1
     

Tanrı bu resimde güneş ve ayı yaratırken betimlenmiştir. Soldaki sarı cisim güneş soldaki gri cisim aydır. Tanrının yüzü burada daha ciddi ve serttir. Diğer resminde olduğu gibi ellerini açmıştır. Bir koluyla güneşe diğeriyle de aya uzanmıştır. Melekler de arkasından tanrıyı izlemektedir. Resme ışığın güneşin olduğu taraftan gelmesi ufak bir ayrıntıdır.

   
     
DÜNYANIN YARADILIŞI 2
     

Tanrı burada karanlık bulutları ikiye bölerek ışığı açığa çıkarmaya çalışıyor. Ellerinin dışarı doğru açık olması dizinin diğer resimlerinde olduğu gibi esere mistik bir atmosfer katmaktadır. Sağdaki ve soldaki yuvarlak bronz kabartma resimlerini tutan atletik görünümlü insanlar antik Romalı ve Yunanlı sanatkârların kullandığı bir unsurdur. Böylece Michelangelo klasik dönemle Hıristiyanlık etkisi altındaki dönemi birleştirmiştir.

   
       

FARNESE SARAYI

     

Sarayın iç avlusuna bakan bölümünde son kattaki pencereler için yaptığı çalışma. Pencerenin iki tarafında bulanan konsollar sanatçının daha önce Floransa’da kullandığı çiçek rölyefli dairesel alınlıklar sayesinde dışa doğru uzanır.
Farnese Sarayı’nın ikinci kat penceresi Michealangelo’nun binaya yaptığı müdahalede kullandığı traverten, ışık gölge kontrastı sağlama açısından mermer kadar iyi sonuçlar vermiştir. Maliyet ve işçilik açısından çok daha avantajlıdır.
Farnese Sarayı’nın avlusundan görünüm: Michaelangelo ana katı yükseltip katları değişik tonlarda oluşturmuş ve her bir katın tavanını ileri geri kaydırarak binaya anıtsal bir nitelik kazandırmıştır.
   
SAYFA : < 9 >